Het gaat om een aandeel van ‘onder de 10 procent’, zegt directeur Maarten Tobias tegen het FD.
Dimenco timmert vanuit Veldhoven aan de weg om 3D-tv’s zonder bril mainstream te maken. De nieuwe investering uit China moet die droom gaan helpen uitkomen. De ambitie is om brilloze 3D te introduceren bij ‘iedereen, overal en op elke apparaat’.
Maar eerst worden er dankzij een licentieovereenkomst gezamenlijk grote schermen gemaakt, te beginnen met een LED-scherm met een doorsnee van 274 centimer (108 inch). Die schermen zijn bedoeld voor plekken waar veel mensen komen, zoals luchthavens, stadions en winkelcentra.
Het Veldhovense bedrijf heeft een techniek ontwikkeld waarbij een optische laag wordt geplaatst voor een tv-scherm, die ervoor zorgt dat beide ogen verschillende lichtstralen opvangen en de illusie van 3D ontstaat (vergelijkbaar met lenticulaire druktechniek).
Zie ook het interview met de oprichters uit 2011: Dimenco wil 3D-droom Philips alsnog waarmaken