De ongeveer honderd betrokken jongeren zijn dan wel de kern van *bliep, maar daaromheen hangt een hele uitvoeringsorganisatie, vertelt Van der Plas. De jongeren, de meesten middelbare scholieren, werken op payroll-basis in teams voor onder andere social media, pr, productontwikkeling en de helpdesk.
De dienst onderscheidt zich door het kunnen delen van je tegoed. ‘Dat wordt heel veel gebruikt’, zegt Van der Plas, en maakt het tot ‘meer dan een telecomproduct’.
*Bliep maakt geen ‘traditionele reclame’, want dat zou teveel wantrouwen wekken bij de doelgroep. ‘Jongeren zijn zo connected dat reclame van mond-tot-mond gaat.’
Sinds de start van het concept anderhalf jaar geleden zijn er 70.000 sim-kaarten verkocht. ‘We zijn nog niet break-even, dat moet dit jaar gaan gebeuren. Maar we groeien exponentieel, dat zit in het model.’
Dankzij de groei van het bedrijf konden de oprichters en twee privé-investeerders zich uitkopen van de initiële investeerder TMG.
In samenwerking met 7 ditches TV