Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Wappzapp-oprichter: blij met concurrent Netflix

De Nederlandse tv-app Wappzapp startte deze week met een betaalmodel à la Netflix. Mede-oprichter Wienke Giezeman licht die gewaagde stap toe in een interview bij 7 Ditches TV.

‘We hebben een gratis versie, maar richten ons ook op de betaalde video-on demand-markt’, vertelt Giezeman. Hij noemt het ‘extreem goed’ Netflix eind vorig jaar in Nederland is geland. ‘Die creëren markt.’

En niet alleen wat betreft nieuwe kijkers, die gaan begrijpen wat het concept precies behelst, ‘maar ook aan de kant van de content-eigenaren’, zegt Giezeman.

Kiezen

Wappzap speelt in op een nieuwe generatie televisiekijkers. ‘We willen geen programma’s meer door de strot geduwd krijgen, maar zelf kunnen kiezen’, zegt de ondernemer. 

Die generatie wordt bovendien steeds groter. Meer mensen kijken vaker online televisie’, stellen de bouwers van Wappzapp, die zich hebben aangesloten bji het groeiprogramma van Rockstart in Amsterdam. Ook mobiel is er een flinke toename van het aantal mobiele kijkers

Advertenties

Giezeman noemt Wappzapp naast Netflix,Videoland en Pathé ‘een van de vier serieuze video-on-demand-partijen’. ‘Over vijf jaar willen we vijf procent van de markt hebben.’ Aan het eind van dit jaar moeten er 15.000 abonnees zijn overgehaald.

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Een team van vier mensen zorgt ervoor dat de programmering up to date is. ‘Vooral films en documentaires zijn volgens Giezeman populair.

Kijk voor meer ondernemersvideo’s op 7 Ditches TV