1. Waar een wiel is, is een weg – Jaap Bressers
Hoe krijg je meer plezier in wat je doet en kun je tegelijk anderen versterken? Heel simpel: door je eigen toegevoegde waarde te vergroten.
Jaap Bressers leek voorbestemd om een topmanager te worden. Tot hij bij een duikongeluk op zijn 21e zijn nek brak en in een rolstoel belandde. Dit zette zijn leven op zijn kop en maakte dat hij op een heel andere manier ging kijken naar de wereld om zich heen. Inmiddels is hij uitgegroeid tot cabaretier en spreker – Nederlands eerste sit-down comedian. Aan de hand van zijn ervaringen laat Jaap zien hoe je met kleine dingen zelf het verschil maakt.
Super trots!! Best verkochte managementboek van 2015!! pic.twitter.com/NS0p01OH7K
— Jaap Bressers (@jaapbressers) 29 december 2015
Paperback 16,95 euro
E-book 12,99 euro
[[{“attributes”:{},”fields”:{}}]]2. De Wet van Snuf – Jos Burgers
Iedereen weet hoe het principe van wederkerigheid werkt: wat u geeft, krijgt u terug. Een krachtig principe, dat vrijwel altijd en overal opgaat. Het helpt ons om onze omgeving op een positieve manier te beïnvloeden. Zodat we succesvoller zijn, thuis en op het werk.
Toch zijn er maar weinig mensen die de kunst van het geven echt beheersen. Dit boek brengt daar verandering in.
[[{“attributes”:{},”fields”:{}}]]3. Verdraaide organisaties – Wouter Hart, Marius Buiting
In ‘Verdraaide organisaties’ biedt Wouter Hart een nieuw houvast aan iedereen die met minder krampachtige beheersbaarheid veel betere resultaten wil halen. Organisaties zijn “verdraaid” als de natuurlijke principes van organiseren verloren zijn gegaan onder een lawine van on-natuurlijke managementlogica. Recht tegenover deze verdraaide organisaties staan de organisaties die juist excelleren. Zij houden zaken eenvoudig en dicht bij de menselijke natuur en presteren daarmee enorm veel beter.
Gebonden 29,90 euro
E-book 23,50
[[{“attributes”:{},”fields”:{}}]]4. Exponentiële organisaties – Salim Ismail, Yuri van Geest
In een tijd waarin ontelbaar veel nieuwe mogelijkheden en kansen zich voordoen, is een nieuw soort business opgestaan: de Exponentiële Organisatie. Deze bedrijven zijn in staat een groeicurve te laten zien die exponentieel is, dankzij de integrale toepassing van onder andere communities, big data, slimme algoritmes en nieuwe technologieën. Zij laten de traditionele lineaire bedrijven ver achter zich.
[[{“attributes”:{},”fields”:{}}]]5. Management control – Maurice Franssen, Michelle Arets
Stel: je wilt innoveren. Vanzelfsprekend wil je dan ook dat de basis van je organisatie op orde blijft. Welke management controls kun je dan kiezen en wat zijn de gevolgen daarvan? Dit boek probeert deze vragen te beantwoorden door een nieuw management control model te introduceren.
[[{“attributes”:{},”fields”:{}}]]6. Ja-maar … Omdenken – Berthold Gunster
Leuk, zo’n boekje over omdenken, maar…
Ik ben dysleceltisch. Dat kan ik al. Laat de regering maar het goede voorbeeld geven. Dat leer ik toch nooit. Geef dat maar aan mijn schoonmoeder. Ik heb meer met omvoelen. Als ik een probleem heb, bel ik liever 112.
[[{“attributes”:{},”fields”:{}}]]7. When digital becomes human – Steven Van Belleghem
Steven Van Belleghem: “De klantenrelatie van de toekomst is digitaal én menselijk. In dit boek wil ik het belang van beide factoren beklemtonen. Iedereen praat immers over het digitale, waardoor het strategische van het menselijke contact vaak wordt onderschat.
[[{“attributes”:{},”fields”:{}}]]8. Ontdek je sterke punten – Marcus Buckingham
Vaak kennen we onze talenten niet, gefixeerd als we zijn op onze zwakheden. Onze talenten slapen en dat is een gemis. Met ‘Ontdek je sterke punten’ gaat u op zoek naar uw mogelijkheden. Hierbij maakt u gebruik van de unieke code, die in elk boek staat, voor de StrengthsFinder. Dit is een ondersteunend internetprogramma met online feedback om talenten te ontdekken en in te zetten voor persoonlijk en zakelijk succes.
[[{“attributes”:{},”fields”:{}}]]9. Businessplan op 1 A4 – Word succesvoller met OGSM – Marc van Eck, Ellen van Zanten
Iedereen heeft plannen, maar we realiseren ze vaker niet dan wel. Dat komt omdat veel plannen gewoonweg niet goed of concreet genoeg zijn en/of te weinig draagvlak hebben. Met dit boek leer je hoe je een (business)plan maakt dat wél werkt.
De methodiek heet OGSM: Objective, Goals, Strategies, Measures. Het is een plan op 1 A4 (ja je leest het goed: één A4) dat leidt van visie naar actie. Het verbindt ambitieuze doelstellingen aan concrete activiteiten.
Gebonden 14,99 euro
E-book 9,99 euro
[[{“attributes”:{},”fields”:{}}]]10. De kleine Covey – Jan Kuipers, Ben Tiggelaar
De zeven eigenschappen is al 25 jaar een klassieker. Het is het perfecte boek voor mensen die meer sturing aan hun leven willen geven. Of je nu betere keuzes wilt maken, jezelf en anderen beter wilt begrijpen of weerbaarder wilt worden in deze hectische tijden.
Gebonden 9,99 euro
E-book 6,99 euro
[[{“attributes”:{},”fields”:{}}]]11. Help! ik ben verkoper – Leo Koppelaar
Met ‘Help! Ik ben verkoper’ wil Leo Koppelaar (commercieel Directeur bij AFAS) afrekenen met de vele vuistdikke en nodeloos opgeklopte verkoop- en marketingboeken die de markt overspoelen. Met behulp van krachtige beelden en korte statements worden verkoopprincipes uiteengezet die voor iedereen en in elke situatie toepasbaar zijn.
[[{“attributes”:{},”fields”:{}}]]12. Minimal Management – Paul Verburgt
Paul Verburgt zet in ‘Minimal Management’ zijn hakken stevig in het zand. Al die managers, stafmedewerkers en regels hebben geen nut en ontkennen de volwassenheid van medewerkers én de natuurlijke bereidheid hun werk met toewijzing en plezier te doen.
De boodschap van Verburgt: geef medewerkers hun vrijheid en eigen verantwoordelijkheid terug en beperk management tot het uiterste minimum.
Gebonden 22,50 euro
E-book 16,90 euro
[[{“attributes”:{},”fields”:{}}]]13. Geef nooit korting! – Jos Burgers
In ‘Geef nooit korting!’ laat Jos Burgers aan de hand van 31 prikkelende adviezen zien hoe je het best met prijsdruk kunt omgaan. Op een luchtige manier beschrijft hij hoe u prijsdruk voorkomt en tegengaat. Want lage prijzen zijn geen vaststaand feit. En onze eigen invloed op de prijs is veel groter dan we vaak denken.
Gebonden 19,95 euro
E-book 16,99 euro
[[{“attributes”:{},”fields”:{}}]]14. ITIL Pocketguide 2011
Dit is in de eerste plaats een handzame gids over ITIL voor iedereen die werkzaam is in de wereld van IT-servicemanagement. Wat zijn de essentiële servicemanagement-processen en -functies? Wat is de ‘lifecycle approach’? Ten tweede kan deze guide worden gebruikt als onderdeel van het studiemateriaal voor iedereen die zich wil certificeren voor het ITIL Foundation-examen.
Paperback 18,55 euro
E-book 18,98 euro
[[{“attributes”:{},”fields”:{}}]]15. De zeven eigenschappen van effectief leiderschap – Stephen Covey
Covey heeft met zijn zeven eigenschappen een miljoenenpubliek bereikt. Hij leert ons hoe we de kwaliteit van ons werkende leven, privé-leven en gezinsleven kunnen verbeteren. Zijn inzichten hebben duizenden mensen in staat gesteld meer plezier en zin te ervaren in hun omgang met anderen; dit heeft het werk in duizenden organisaties en bedrijven prettiger en effectiever gemaakt.
Paperack 26,50 euro
E-book 15,99 euro