Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Omzet Coolblue groeit 45 procent

Coolblue heeft ook in 2014 een flinke groei gescoord: de omzet ging met 45 procent de hoogte in tot 360 miljoen euro. De stijging komt door de verbetering en uitbreiding van de leveringsopties en de groei in bestaande en nieuwe productcategoriëen.

Coolblue begon vorig jaar als eerste webwinkel zeven dagen per week te leveren. ‘Een jaar geleden was het nog heel normaal dat je een op zaterdag besteld pakje, pas op dinsdag geleverd kreeg’, zegt oprichter en ceo Pieter Zwart.

‘We zien dat klanten écht blij zijn dat ze gratis geleverd kunnen krijgen op de dag dat zij willen. Dat draagt stevig bij aan de groei van het afgelopen jaar.’ Het Rotterdamse bedrijf telt inmiddels meer dan 1000 medewerkers.

Zie ook:
Sprout-visit: Het geheim van Coolblue, laat de klant glimlachen
Coolblue verhuist naar gigamagazijn in Tilburg
Pieter Zwart: ‘Klanttevredenheid is het hoogste doel’
5 voorbeelden van Whatsapp als business tool

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Voor 2015 verwacht het bedrijf een groei die weer ruim in de dubbele cijfers terecht zal komen. In Tilburg bouwt Zwart een nieuw 22.000m2 groot magazijn dat medio 2015 zijn deuren opent.

Ook wil hij de bezorgopties nog verder uitbreiden en productcategoriëen toevoegen. ‘En soms zit verbetering juist in iets kleins, zoals het toevoegen van WhatsApp als servicekanaal,’ aldus Zwart.