En dat betekent het tiende kwartaal op rij waarin meer dan 40 procent groei wordt geboekt, laat oprichter Pieter Zwart weten.
Precieze omzetcijfers maakt de Rotterdamse onderneming niet bekend, maar het rekent nu op minimaal 350 miljoen euro omzet voor heel 2014. Vorig jaar was dat nog 248 miljoen euro.
De kern van de groei is volgens Zwart een obsessieve focus op klanttevredenheid. ‘Met inmiddels meer dan 700 Coolblue’ers werken we keihard om het elke dag steeds een beetje beter te doen. We zijn er trots op dat steeds meer Nederlanders en Belgen dat ontdekken en nog beter: dat ze fan worden en terugkomen.’
Net promotor score
Als Zwart ‘s avonds zijn dagelijkse rapport onder ogen krijgt, prijkt daar niet als alleen de omzet op, maar staat in de eerste kolom de Net Promotor Score, oftewel de mate waarin klanten Coolblue zouden aanraden bij vrienden en kennissen, onthulde Zwart eerder tijdens een kijkje achter de schermen voor Sprout-members.
De groei van zijn bedrijf komt volgens Zwart ook op rekening van de 7 fysieke Coolblue-winkels. Die winkels passen juist heel goed bij een online bedrijf.