De iniatiefnemers van de verkiezing, Christine Liebrecht (universitair docent Communicatie- en Informatiewetenschappen aan Tilburg University) en Tefke van Dijk (redacteur, journalist en tekstschrijver), verzamelen sinds 2012 de meest tenenkrommede slogans.
Toppers uit eerdere edities zijn onder meer ‘Frequent Vlaaier Kaart’ (Multivlaai), It’s de Cock that makes the man (modewinkel Jan de Cock) en We do asbest as we can!’ (Sloopcombinatie Laren). De winnaar van vorig jaar: Iedere paal gaat er in (heibedrijf Steenman, Oosterblokker).
Maar de oogst van 2016 mag er ook zijn:
‘Aad Kentie. Wie kentie niet?!’
(Aad Kentie, koffie- en snackcorner, Rotterdam, Zuid-Holland)
‘Food to Thai for!’
(Thai from Sky, Thais restaurant, Amstelveen, Noord-Holland)
‘Linger Onroerendgoed Makelt het voor elkaar!’
(Linger Onroerendgoed, makelaar, Amsterdam, Noord-Holland)
‘Tiet voor een goede BH’
(Hullegie, lingeriewinkel, Epe, Gelderland)
‘We’re full of crêpe!’
(Creppies, mobiele foodtruck, Vlaardingen, Zuid-Holland)
‘Wie niet horren wil moet maar voelen’
(Horrenpartners, hordeuren en -ramen, Lonneker, Overijssel)
‘Wij spelen open taart’
(Strik Patisserie, Nijmegen, Gelderland)
‘Your shit is my food!’
(L.P. Reith, loodgietersbedrijf, Den Haag, Zuid-Holland)
‘Zaag u niet uit de naad. Wij zagen alles op maat’
(Th. Van Straalen, bouwmaterialen, Utrecht)
‘Zit je haircut’
(Local Heroes, hairsalon en barber, Utrecht)
Stemmen voor de titel ‘Slechtste slogan van 2016’ kan tot maandag 12 december 12.00 uur.
Update 13/12: ‘Zit je haircut’ heeft de verkiezing gewonnen.
Zie ook:
De slechtste slogans van 2014