YoungCapital zet bij een deel van zijn vacatures een 06-nummer waarnaar kan worden ge-appt. Vervolgens kan de recruiter direct besluiten of hij de kandidaat verder wil spreken, of dat hij de video doorappt naar een collega voor een andere vacature.
Hogere aannamekans
Volgens Ineke Kooistra, ceo van Sprout challenger YoungCapital, verhogen de Whatsappers hun aannamekansen en versnelt de nieuwe dienst het selectieproces. En het nieuwtje past wel bij het bedrijf, dat eerder als StudentenWerk door het leven ging. ‘Wij blijven de uitzendmarkt vernieuwen: eerst tilden we uitzenden naar de cloud, nu brengen we het naar de broekzak van onze doelgroep.’
Uitstraling op video
Het voordeel van zo’n zelfgemaakt videootje is dat de sollicitant kwaliteiten kan overbrengen die je in een mailtje niet kunt laten zien: overtuigingskracht; een klantvriendelijke uitstraling. YoungCapital zet solliciteren via WhatsApp in voor specifieke vacatures waar contact met klanten een belangrijke rol speelt, zoals in de verkoop, op de klantenservice of in de logistiek.
Beschikbaarheid via app
Het bedrijf van Rogier Thewessen, Hugo de Koning en Bram Bosveld zet al langer zwaar in op technologie. Een ander handig tooltje is wat dat betreft de YoungCapital App, waarmee jongeren realtime hun beschikbaarheid kunnen aangeven bij de recruiter. ‘Zo is het mogelijk uitzendkrachten binnen enkele uren bij bedrijven te plaatsen. Daarom staat deze app ook centraal in de marketingcampagne waar wij deze week mee starten.’
In 2014 realiseerde YoungCapital een recordomzet van 100 miljoen euro, met 300 medewerkers van gemiddeld 27 jaar oud. YoungCapital werd in 2014 door de Erasmus Universiteit en het ministerie van Economische Zaken gerekend tot de vier meest innovatieve bedrijven van Nederland.