De nieuwe directie van Neckermann streeft ernaar om, op basis van de in Nederland vertrouwde en bekende merknaam, met webwarenhuis Neckermann.com op termijn toe te groeien naar een top 5-positie in de Nederlandse e-commerce markt, aldus een verklaring. Het verschil met de situatie van vóór het faillissement is, dat onderdelen als call center, ICT en logistiek in het nieuwe bedrijf worden uitbesteed aan externe partners.
Neckermann ging in Duitsland al in 2012 failliet. De activiteiten in Nederland en België bleven toen buiten het bankroet van het moederbedrijf. Die werden vorig jaar gekocht door de investeringsmaatschappij Axivate, die ook als investeerder van het ‘nieuwe’ Neckermann optreedt.
Na de overname vorig jaar was het de bedoeling call center, ICT en logistiek ook voor andere bedrijven in te zetten. Ondanks een forse kapitaalinjectie van de aandeelhouders en de bank bleek dat niet mogelijk, zegt de directie. De afgelopen maanden lukte het vervolgens niet nieuwe financiers en partners te vinden, waarna de directie van het bedrijf zelf besloot faillissement aan te vragen.