Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

10 manieren om je Facebookpagina een boost te geven

Met het aanmaken van een bedrijfspagina op Facebook sta je pas aan het begin, laat staan dat je opvalt tussen duizenden andere pagina's. Met deze 10 tips haal je het onderste uit de kan.

1. Uploadt achter-de-schermen-foto’s

Stel je bent op zoek naar een consultant. Je belandt op een mooie vormgegeven website, maar over de mensen achter het bedrijf is niks te vinden, laat staan foto’s. Voorkom dat je Facebookpagina net zo anoniem is, en gun je bezoekers een blik achter de schermen.

2. Uploadt video’s en maak playlists

Video’s die je op Facebook zet, kun je ook bundelen in afspeellijsten (playlists). Deel howto-video’s, nieuwe producten en video’s van de werkvloer.

Zie ook: Facebook uit de mode? Niet als je de babyboomer wilt bereiken!

3. Test de call-to-action-knop 

Zakelijke Facebookpagina’s kunnen een ‘Aanzet tot actie’-knop hebben. Als dat bij jou het geval is dan vind je die aan de rechteronderkant van je profielfoto bovenaan de pagina. Test welke aanzet tot de meeste sales, likes en pageviews leidt. Voorbeelden zijn: ‘Bekijk video’, ‘Shop nu’ en ‘Neem contact met ons op’. 

4. Deel exclusieve aanbiedingen

Met weggeefacties en aanbiedingen geef je bezoekers een reden om vaker terug te komen. Werk in eerste instantie met acties die na 24 uur verlopen. Als het aantal interacties op je pagina groeit, kun je die tijdsduur op 60 minuten zetten. Of je laat bezoekers onderling een winnaar aanwijzen, bijvoorbeeld op basis van de leukste selfie-foto.

5. Organiseer een wedstrijd

Plaats bijvoorbeeld een grappige foto en doe een oproep voor onderschriften. Zulke wedstrijdjes hoeven niet per se te worden beloond met prijzen; het gaat vooral om de entertainmentwaarde. 

6. Wees actief op andere pagina’s

Reageer als bedrijfspagina op andere bedrijfspagina’s, en like de pagina’s van je werknemers. En like bedrijven bij jou in de buurt en met welke je veel samenwerkt of wiens diensten je afneemt. Grote kans dat die anderen zo’n gunst beantwoorden. De pagina’s die je like’t kun je tonen in de linkerbalk van je pagina. (‘Meer’ –> ‘Tabbladen beheren’)

7. Vier je mijlpalen

Breng je volgers op de hoogte van je wel en wee, zodat ze zich onderdeel voelen van een community. Zet bijvoorbeeld Google Analytics in om met je achterban te delen uit welke geografische regio je fans komen. Deze fans zullen zich sneller aangesproken voelen om te reageren en likes uit te delen, al is het maar omdat ze uit dezelfde stad komen.

8. Maak een gepersonaliseerd tabblad 

Het kost wat programmeerwerk, maar je kunt een extra tabblad toevoegen op je pagina (naast ‘Tijdlijn’, ‘Info’ etc.). Daar kun je bijvoorbeeld live chat een plek geven, of verzendinformatie, informatie over abonnementen, inschrijvingen voor events en ebooks. Bijna alles is mogelijk, aangezien 

9. Test verschillende strategieën

Test welke posts tot de meeste interactie leiden. Begin bijvoorbeeld door op drie vaste dagen in de week een bepaald type content (tekst, foto’s) te plaatsen. Wissel na twee tot vier weken van dag, en kijk welke dag het beste presteert. 

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

10. Deel je andere social media-kanalen

Zakelijke Facebookpagina’s kunnen ook een effectieve manier zijn om je aanwezigheid op andere sociale netwerken te laten zien. Voeg Instagram, Pinterest en Twitter toe. Behalve dat je op die manier zoveel mogelijk van jezelf laat zien, creëer je zo een verzamelplek voor al je social media-activiteit.

Kijk hier voor meer social media-tips en nieuws