Voorwaarde voor het snelle shoppen is wel dat online shoppers hun (betaal)gegevens willen afstaan voor de Fastr shoppingaccount, waarin ze al hun voorkeuren bewaren: hoe ze willen betalen, waar ze geleverd willen krijgen of waar ze willen ophalen, en waar de factuur heen moet.
Fastr claimt dat het het bestel- en betaalproces 50 tot 95 procent korter maakt, wat de conversie een boost geeft van 5 tot 10 procent. ‘We gaan retailers met hardcore metrics overtuigen’, zegt Bronkhorst. De grootste uitdaging: alle retailers en consumenten een Fastr-account laten aanmaken. De eerste klanten maken nu gebruik van de app, zegt Bronkhorst. Vanaf 1 december is Fastr beschikbaar via de app store van SEOshop, een van de grootste makers van webwinkelsoftware.
Voor consumenten is een Fastr-account gratis. Winkeliers betalen een vergoeding van enkele centen per transactie. Volgend jaar wil Fastr uitrollen naar Engeland en Duitsland. Daarvoor wil het 350.000 euro ophalen bij 1 of meerdere investeerders.
Lees de pitch en het oordeel van een investeerder
Naar de andere genomineerde startups