Start: 2012
Personeel: 4
Omzetverwachting 2013: 500.000 euro
Finalist Sprout Challenger Pitch Event
“Eigenlijk kunnen we het niet aan. We zijn continu door onze dozen heen”, vertelt Peter-Jan Hulsebosch. Het bedrijft groeit twintig tot dertig procent per maand. Om die groei te kunnen financieren zoekt hij nieuwe investeerders.
Beeboxx is bedacht tijdens zijn eigen verhuizing. De verhuisdozen vond hij onhandig en veel te duur. Hulsebosch ontdekte een Amerikaanse partij die met kunststof verhuisdozen werkte. Zeker toen hij de cijfers las, begon het ‘te borrelen’: van alle 400.000 verhuizingen per jaar binnen Nederland verhuist 85 procent van de huishoudens op eigen houtje. “Er worden 35 miljoen kartonnen verhuisdozen per jaar gebruikt en wij schatten dat driekwart van alle verhuisdozen maar nutteloos op zolder ligt. “Voor iedere doos moet toch een boom worden omgehakt.”
De kunststof dozen van Beeboxx worden bij de klant aan huis gebracht. De klant pakt zelf in en Beeboxx haalt de lege dozen na gebruik weer op op het nieuwe adres. Binnen vijf jaar wil Hulsebosch een kwart van het martkaandeel in handen hebben dat nu nog door kartonnen dozen wordt ingenomen. Volgend jaar wil hij het concept over heel Europa uitrollen, maar vooralsnog komt een kwart van alle orders uit Amsterdam. “Er komt ook wat uit Weert of Groningen maar dat is niet echt rendabel. Gelukkig komt er niet teveel uit die oorden.”
Tekst Eefje Rammeloo