Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Challenger50 van 2015

Melt Icepops

Wie: Eva Rennen (27) en Leonie Smelt (32)
Wat: gecustomizede waterijsjes
Daagt uit: voedingsbedrijven
Sinds: 2013
Medewerkers: 5
Omzet 2014: 50.000 euro

Ook massaproducten kunnen elke keer uniek zijn, ontdekten vriendinnen Eva Rennen en Leonie Smelt. Daarmee gaan ze in tegen het beleid van grote voedingsbedrijven die alleen oog hebben voor de veilige weg en alles hetzelfde maken. Op zoek naar een baantje maakten Rennen en Smelt in de zomer van 2013 met 3D-printers de eerste gecustomizede ijsjes met natuurlijke ingrediënten voor volwassenen.  Inmiddels hebben ze een eigen fabriek met een capaciteit van vier miljoen unieke ijsjes per jaar. “We zijn best naïef begonnen door het gewoon te doen. Hadden we opeens een onderneming.” Tijdens het Europese Kampioenschap maakten ze een – een beetje zuur – Louis van Gaal ijsje en met koninginnedag Willem Alexanders en Maxima’s. Melt Icepops verkoopt veel op festivals, bedrijfsevenementen en pretparken en betreedt nu de bruiloftenmarkt. Een nieuw ijsje is bij Melt Icepops binnen één dag gemaakt in plaats van de maanden die dat bij traditionele bedrijven kost. “Dat we geen verstand hadden van food was een zegen, anders waren we er nooit aan begonnen.” De per ongeluk ondernemers geworden vriendinnen hopen uiteindelijk via hubs over de hele wereld ijsjes en andere voedingsproducten te verkopen gemaakt van lokale, natuurlijke ingrediënten en gegoten in actuele vormen.