Wat: Lifestyle curator
Sinds: december 2012
Omzet 2013: 1,2 miljoen euro
Medewerkers: 25
Waar: Amsterdam
Website: Hutspotamsterdam.com
Waarom ben je een eigen bedrijf gestart?
‘Na een jaar actief te zijn geweest als sales agent voor een beginnend mode- en lifestylemerk, merkten wij dat het verdomd moeilijk is om als startend merk een juist verkooppunt te vinden, waar jouw merk goed tot zijn recht komt.
Daarnaast vonden wij dat Amsterdam nog niet een plek had waar jong talent een podium geboden kreeg. Toen ontstond het idee voor Hutspot; een springplank voor jong ontwerptalent, kunstenaars en ondernemers.
In de eerste fase van je bedrijf is men nog vergevingsgezind
Wat maakt jouw bedrijf anders dan de rest van de branche?
Wij hebben eigenlijk twee klanten, de deelnemende ondernemers aan ons concept en de consument. De ondernemers betalen een service fee per vierkante meter en een commissie over de verkochte producten. Wij cureren en selecteren het winkelaanbod en zorgen voor de juiste mix.
Wij kopen in tegenstelling tot de meeste retailbedrijven dus niets in en hebben nauwelijks voorraad. Dat betekent geen inkooprisico en een hele lage investering. Na de eerste maand draaiden wij al een beetje winst.
Wat merk je van je leeftijd bij het ondernemen?
In de eerste fase van je bedrijf is men nog vergevingsgezind, er mag wel een keer een foutje insluipen. Ik denk dat de leeftijd daar ook wel een handje bij helpt. Een hoop dingen zie je voor het eerst.
Wat heb je ervoor nodig om jouw ambities te vervullen?
Tot dusver hebben we nog geen investeerders nodig gehad, maar we spreken onze dromen weleens naar elkaar uit. En die dromen vragen misschien toch wel om een kleine financiële injectie.