Wat: Verzendtool voor webshops
Sinds: Oktober 2012
Medewerkers: 3
Omzet 2013: 180.000 euro
Waar: Eindhoven
Website: Sendcloud.nl
foto Jeroen Bruggenwirth
Waarom zijn jullie SendCloud gestart?
‘Vanuit onze eigen webwinkels liepen we constant tegen het probleem aan dat verzenden tijdrovend en duur was. Je moest alle adresgegevens van je klant (die besteld had) handmatig overtypen in het systeem van PostNL. Dit frustreerde enorm. Helemaal nadat we een deal hadden gehad met Groupon waardoor we ruim 3000 producten verkochten.’
‘We zijn toen ruim 60 uur bezig geweest met alleen maar overtypen. En toen moesten we alles nog verzenden. Nadat we hier klaar mee waren hadden we besloten dat het zo niet langer kon. Dus gingen we op zoek naar een oplossing. Die konden we niet vinden, dus we besloten om zelf maar iets te bedenken.’
Wat maakt jullie bedrijf anders dan de rest van de branche?
‘SendCloud focust op gemak, transparantie en goedkoop verzenden. Wij zitten tussen de webwinkel en de vervoerders in, om het voor de webwinkel zo gemakkelijk mogelijk te maken. Wij koppelen dus webwinkels met vervoerders door middel van ons online platform.’
Mensen schatten ons altijd ouder in
‘We hebben (bulk)contracten afgesloten met de grote vervoerders zodat we goedkopere tarieven kunnen bieden dan via de vervoerders direct. Het verschil tussen de inkoopprijs en de verkoopprijs van verzendingen is onze winst.’
Wat merk je van je leeftijd bij het ondernemen?
‘Mensen schatten ons altijd ouder in. Ik denk dat het wel een voordeel is. Mensen vinden dat toch vaak leuk, je hebt wat extra goodwill. Daarnaast word je af en toe onderschat als je in een onderhandeling zit. Ook prettig!’
Wat heb je nodig om je ambities te vervullen?
‘Meer tijd en developers!’