Met Bundles biedt Marcel Peters een wasabonnement aan, inclusief duurzame Miele, met bundels zoals we die kennen uit de mobiele telefonie.
Peters kreeg zijn idee voor het wasmachineabonnement al eerder, en zijn toenmalige werkgever Essent zag er wel brood in, maar wilde het niet zelf oppakken. Toen Peters ook van wasmachinefabrikant Miele een positieve reactie kreeg, wist hij dat hij zijn startup kon beginnen. ‘Dat ik via de voordeur Essent kon verlaten en Miele achter me kreeg, waren twee voorwaarden voor de start. De derde was seedkapitaal. Dat heb ik gerkegen door een plek te bemachtigen in het Smart Energy-programma van Rockstart.’
Peters mikt op jonge gezinnen die wel een duurzame wasmachine willen gebruiken, maar daarvoor niet meteen het budget hebben en zich laten verleiden tot de aanschaf van een goedkoper model met een korter leven. Bundles leeft van de abonnementsinkomsten van zijn dienst. ‘Per machine draaien we na 70 maanden break-even, daarna is de financiering terugverdiend en draagt hij bij aan het resultaat.’
Bundles kreeg dit jaar een investering van 300.000 euro van Stichting Doen, Miele en nog twee andere investeerders en haalde via Geldvoorelkaar ruim een ton aan crowdfunding op. In 2015 wil Peters 1000 Mieles laten draaien.
Lees de pitch en het oordeel van een investeerder