Het was een bittere pil, maar The Next Web-oprichters Patrick de Laive en Boris Veldhuijzen van Zanten konden niet anders dan hun voor 18 juni geplande conferentie te schrappen. Het evenent krijgt – als het goed is – een herkansing in oktober.
Om TNW-fans tot die tijd niet met lege handen achter te laten blijven, besloot het event om een aantal online events op te tuigen om ‘successtrategieën uit te stippelen, en oplossingen voor herstel te verkennen met behulp van deskundigen en besluitvormers’.
De TNW Couch Conferences draaien om vijf onderwerpen, waarbij sprekers op het gebied van digitale marketing, productstrategie, e-commerce, samenwerking tussen overheid en starters en bedrijfsinnovatie kennis delen en cruciale inzichten leveren aan een wereldwijd publiek.
Marketing
Het eerste evenement in de serie – Re:brand – richt zich op 29 mei op branding en digitale marketingstrategieën. Rich Pierson (CEO, Headspace), Arjan Dijk (CMO, Booking.com), Jean Case (Chairman, National Geographic) en andere experts bespreken hoe merken de huidige crisis kunnen controleren en hoe digitale marketeers hun strategieën kunnen aanpassen.
De andere vier events:
Sprint (11 juni): Digital product strategy
Checkout (18 juni) Ecommerce and omnichannel retail
Ecosystems (25 juni). Government and startup collaboration
Transform (2 juli): Corporate innovation strategy
Tickets kosten 49 euro per event. ‘Bezoekers’ die drie medebezoekers aandragen, krijgen gratis toegang (met een voorraad van 1000 gratis tickets).
Ongekende tijden
Bedrijven staan voor ongekende tijden, zegt De Laive. ‘De TNW Couch Conferences zijn onze bijdrage aan het vinden van oplossingen voor de vele uitdagingen waarmee onze samenleving nu wordt geconfronteerd. We hebben experts en topmanagers gevraagd om diepgaande discussies te organiseren, om ons publiek te inspireren in een online formaat.’
‘We hebben de gebeurtenissen volledig heroverwogen vanuit een digitaal perspectief met een TNW-smaak. We staan aan het begin van een nieuw tijdperk voor TNW, maar ook voor ons publiek en de evenementenindustrie als geheel.’