Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Pr-bureau voor dj’s The Media Nanny wordt divisie binnen internationaal sportbedrijf

Pr-bureau voor dj’s The Media Nanny van ondernemer José Woldring gaat op in de grotere Sports Entertainment Group (SEG), van ceo en oprichter Kees Vos. Beide partijen spreken van een ‘fusie’.

Dat maken SEG en The Media Nanny woensdag bekend. De overname is een gevolg van de coronacrisis, die ervoor zorgde dat de omzet The Media Nanny halveerde.

The Media Nanny wordt een divisie van SEG. De naam van haar eigen bedrijf blijft intact, vertelt Woldring aan Sprout, maar The Media Nanny zal zijn markt ietwat verbreden.

Naast het doen van de pr en marketing voor de entertainmentbranche, zal het bedrijf van Woldring zich voortaan ook richten op de sportindustrie. Woldring vertelt zowel haar eigen klanten als SEG-klanten te gaan bedienen. Ook blijft er ruimte voor het doen van acquisitie buiten de SEG-klantenkring, verzekert de ondernemer.

Woldring neemt ook plaats in de board van SEG en zal leidinggeven aan de nieuwe SEG-tak ‘SEG Artists’, die toeziet op het management van muzikanten en andere entertainers. De SEG-groep richt zich verder op voetballers, wielrenners en e-sporters.

Verdeling aandelen

SEG is met 150 medewerkers een groter bedrijf is dan The Media Nanny, dat vijftien medewerkers op de loonlijst heeft staan. Het lijkt dan ook zeer aannemelijk dat dat SEG aanzienlijk meer aandelen in het bedrijf van Woldring heeft gekregen dan andersom.

Alhoewel Woldring aanvankelijk tegen Sprout zei dat het om een ‘gelijkwaardige verdeling’ van de aandelen ging, komt ze hier kort na publicatie op terug. Volgens SEG zou dit ‘onjuist’ zijn.

Hoe het dan zit met de aandelenverdeling? ‘SEG neemt een aandeel in The Media Nanny’, laat het bedrijf weten. Of dat andersom ook het geval is en hoe groot dat aandeel van SEG precies is, wil het bedrijf niet zeggen. Wel laat The Media Nanny weten dat Woldring niet langer grootaandeelhouder is van haar eigen bedrijf.

SEG en The Media Nanny blijven voorlopig vanuit verschillende kantoren opereren, maar op termijn is het de bedoeling dat beide partijen op één kantoor komen te werken. Volgens Woldring heeft dit geen haast: haar bedrijf is begin dit jaar nog verhuisd naar een kantoor aan de Amsterdamse prinsengracht. ‘Daar zijn we onwijs blij mee en willen we nog geen afscheid van nemen.’

Coronacrisis

De samenwerking tussen de twee bedrijven valt in een periode waarin de entertainmentbranche het moeilijk heeft. Door de coronacrisis kunnen er wereldwijd geen grootschalige evenementen gehouden worden, waardoor de sector minder inkomsten heeft.

Onze omzet halveerde, maar ik wilde doorgaan

De omzet van The Media Nanny halveerde tijdens de coronacrisis, laat Woldring weten. ‘Ik wilde heel graag doorgaan’, zegt ze. ‘Ik wilde het jaar doorkomen, geen mensen ontslaan en artiesten blijven servicen, al is er minder budget. Met de slagkracht die SEG biedt, is dat beter mogelijk. Doordat we nu ook met sporters gaan werken, kunnen we bovendien andere markten betreden.’

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Geen ontslagen

Er vallen bij The Media Nanny nu geen ontslagen, vertelt Woldring. De gesprekken over een ‘fusie’ waren ook al voor corona bezig. Woldring en Vos hadden elkaar afgelopen jaar leren kennen, tijdens de trouwerij van Vos. Hier was zij samen met partner en oud-wielrenner Thomas Dekker, die wordt vertegenwoordigd door SEG. Woldring vertelt dat zij en Vos nadien contact hebben gehouden, om zakelijke kansen te bespreken.

Door de coronacrisis zijn die gesprekken in een stroomversnelling terechtgekomen, aldus Woldring. Had ze zonder de coronaperikelen óók gekozen voor dit samengaan? ‘Ik denk het wel, want we waren al in gesprek. Het had waarschijnlijk nog wel wat langer geduurd.’