Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Deze bedrijven houden je met 1 april voor de gek

Slapend slim worden, jong blijven door ijs te eten en stoned solliciteren: dit zijn de leukste 1 april-grappen die bedrijven dit jaar de wereld in slingerden.

Wil je als onderneming een goede grap maken, dan is de periode rondom 1 april zeer geschikt. Bij Sprout hebben we onze fake news-radar rond deze tijd dan ook vol aanstaan. Geregeld twijfelden we: is die .holland-extensie van Kim Holland nu echt, of niet? En de oprichter van Bagels & Beans die een platenlabel overneemt met de woorden ‘een LP is een rondje met een gat erin, net als een bagel’? Hoogst verdacht, maar wel weer een KvK-inschrijving..

Enfin, je begrijpt dat eind maart zich op deze redactie dan ook laat omschrijven als een fanatiek rondje complotdenken. Dus zó moet het voelen om Thierry Baudet te zijn. Toch, in plaats van een pjano aan te schaffen, houden wij het op de redactie lekker down-to-earth bij een dartbord. En een leger toetsenborden en profi Google-skills. Hieronder het resultaat van een weekje corporate grappen en grollen onderzoeken; Sprout selecteert de vijf leukste 1 april-grappen die bedrijven dit jaar – tot nu toe – maakten. En snel toe naar 2 april, dan maar.

Picnic lanceert boodschappen-Hyperloop

Michiel Muller van online super Picnic beet dit jaar de spits af. Al op 22 maart kwam hij met een 1 april-grap. Picnic bezorgt zijn boodschappen met eigen busjes, maar in een video die het bedrijf deelde, stelt de digitale supermarkt dat dit snel voorbij zal zijn. Met een Hyperloop – je weet wel, die futuristische buis van Elon Musk – zal de supermarkt zijn bezorgproces versnellen, vertelde Muller. Met de paasdagen houdt hij een pilot in Gouda, die door het leven gaat als Hyperloop of Things, Picnic on demand. Complete onzin natuurlijk, maar wel vermakelijk.

YoungCapital propagandeert drank en drugs

Lil’ Kleine bezong in 2015 al de profetische woorden: ‘Als je bitch wilt chillen, is het geen probleem. Dan ga ik erheen, ik kom niet alleen. Want ik heb drank en drugs, ik heb drank en drugs.’ Hugo de Koning van uitzendbureau YoungCapital heeft de jonge generatie goed begrepen. Voor drank en drugs hoeven ze tegenwoordig niet meer bij hoogst middelmatige rappers aan te kloppen. Wie namelijk komt solliciteren bij De Koning’s uitzendbureau krijgt vanaf 1 mei standaard een shotje of jointje aangeboden. Dat breekt het ijs zo lekker, aldus De Koning, die gelooft dat dit “de standaard wordt in het nieuwe solliciteren”. Tuurlijk: dit is flauwekul, maar op Facebook trapten velen er toch in.

Nieuw: parfum met afvalgeur

Daar kunnen ze bij Hugo Boss en Dior nog wat van leren; afvalbedrijf Van Kaathoven lanceert parfumsoorten met speciale afvalgeuren. Liefhebbers van alternatieve geuren kunnen kiezen voor ‘Gemaaid Gras’, ‘Hout Couture’, ‘Rest is Best’ en ‘Eau de Frietvet’. Van Kaathoven presenteert zich hiermee duidelijk als challenger in de parfumindustrie, want zoals wel vaker opgaat: de industrie wordt van buitenaf opgeschud. Van Kaathoven omschrijft het zelf in fijne 1 april-terminologie: “De pure extracten van vers gemaaid gras, een knisperend haardvuur, ruikend restafval en borrelend frietvet maken de Afval Aroma’s® tot een must-have voor eenieder die de gemiddelde (werk)dag van een vuilnisman in geur en kleur wil ervaren!” Vooral die ‘®’ doet het hem.

Uber lanceert anti-verouderingsijsje

Het eerste ijsje ter wereld dat in plaats van een suikerbom een bron van jeugdigheid is. Door geregeld te likken aan onderstaand chocolade-ijsje blijf je jeugdig, aldus Uber. Deze ijsequivalent van de anti-rimpelcrème uit de stal van Uber-dochter Uber Eats zal vanaf volgende zomer in de schappen liggen. “Hard to believe, but it’s actually true”, stelt Uber in een blogpost. Wij houden het voorlopig toch maar op een hard to believe.

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Dankzij dit kussen leer je slapend je studieboeken

Het Californische boekenbedrijf Chegg lanceert een kussen waarmee je automatisch de inhoud van je studieboeken absorbeert. Het enige wat je hoeft te doen, is je boek onder het kussen te plaatsen. Boek vervolgens een enkeltje dromenland en leg je hoofd op het kussen. Door ingenieuze technologie in het kussen absorbeert je brein de kennis uit de tekstboeken automatisch. Deze briljante innovatie gaat op 1 april in de verkoop.