Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Marketingvalkuilen

Ondernemers falen vaak nog te vaak in hun marketing. Voor starters geldt dat ook. Met hun beperkte beurs kunnen zij zich geen misstap veroorloven. Sprout zet de valkuilen op een rij.

 

1. Niet effectief communiceren met de bestaande klanten

Met het vaste klantenbestand heb je goud in handen. Te weinig mensen beseffen. Bestook de klanten met kortingsacties en ga bij jezelf te rade of je er alles uit haalt.


2. Vertrouwen op slechts één of twee vormen van marketing

De wereld is multimediaal, doe daar dan ook iets mee. Dus niet alleen bellen, maar ook e-mailen, faxen, post versturen, reclamezuilen beplakken. Blijf experimenteren met marketingmethodes. Ooit al eens een ‘buzz’ gecreëerd?


3. Ineffectief adverteren

Blijf niet stug door adverteren zonder de respons te meten, adverteer duidelijk.

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.


4. Vergeten voordeel van je product of dienst te benadrukken

Behoorlijk elementair, zou je zo zeggen, maar toch praten slechte verkopers meer over materialen en specificaties van een product dan over de gebruiksvoordelen ervan.


5. E-mailmarketing links laten liggen

Zonder voor spammer te worden uigemaakt, biedt e-mailmarketing een erg effectieve manier van marketing. Blijf persoonlijk en gebruik e-mail als een manier om klanten op de hoogte houden van nieuwe producten.