1. Niet effectief communiceren met de bestaande klanten
Met het vaste klantenbestand heb je goud in handen. Te weinig mensen beseffen. Bestook de klanten met kortingsacties en ga bij jezelf te rade of je er alles uit haalt.
2. Vertrouwen op slechts één of twee vormen van marketing
De wereld is multimediaal, doe daar dan ook iets mee. Dus niet alleen bellen, maar ook e-mailen, faxen, post versturen, reclamezuilen beplakken. Blijf experimenteren met marketingmethodes. Ooit al eens een ‘buzz’ gecreëerd?
3. Ineffectief adverteren
Blijf niet stug door adverteren zonder de respons te meten, adverteer duidelijk.
4. Vergeten voordeel van je product of dienst te benadrukken
Behoorlijk elementair, zou je zo zeggen, maar toch praten slechte verkopers meer over materialen en specificaties van een product dan over de gebruiksvoordelen ervan.
5. E-mailmarketing links laten liggen
Zonder voor spammer te worden uigemaakt, biedt e-mailmarketing een erg effectieve manier van marketing. Blijf persoonlijk en gebruik e-mail als een manier om klanten op de hoogte houden van nieuwe producten.