Persbericht - Per 1 december 2019 heeft Webton uit Hengelo een nieuwe uitstraling. Aanleiding hiervoor is de nieuwe koers die het bedrijf heeft ingezet. Daarmee is ook het aanbod van diensten breder geworden. Het nieuwe Webton koppelt creativiteit, techniek én data om samen met opdrachtgevers marketingdoelstellingen te behalen.
Directeur en eigenaar Ton Heerze merkte samen met het Webton-team dat zijn ‘digital designbureau van de toekomst’ er anders uit moest zien. De vragen en ambities vanuit de markt veranderen aanzienlijk. Organisaties zoeken steeds vaker één integraal aanspreekpunt voor hun marketing- en communicatievraagstukken.
Vorm en koers voor de toekomst
De eerste stappen voor de vernieuwing werden in 2018 al gezet door de samenvoeging van Webton en Twentse Storm tot één bureau en het aantrekken van extra expertise. Het oude merk Webton paste niet goed meer bij de vernieuwde organisatie. Met een herpositioneringstraject kreeg het nieuwe merk Webton vorm en koers voor de toekomst.
Drie pijlers
Belangrijk zijn de drie vastgestelde pijlers van het nieuwe Webton. Binnen de pijler ‘Strategy’ wordt samen met opdrachtgevers de richting bepaald: Wat zijn de doelstellingen en hoe gaan we deze bereiken? Wie is de doelgroep en wat maakt een organisatie voor deze doelgroep onderscheidend? De pijler ‘Design’ zorgt voor de vertaalslag naar een doelgerichte en unieke uitstraling. Vanuit de pijler ‘Digital’ worden de (veelal) digitale oplossingen verder uitgewerkt.
Door periodiek met de opdrachtgevers de marketingresultaten te monitoren in een dashboard, volgt Webton het uitgedachte plan op de voet. Van daaruit worden gezamenlijk de benodigde stappen gezet om de doelstellingen te behalen.
Winnen
Omdat Webton nauw verbonden is met de sportwereld, gaat het altijd voor de winst. Dit zit in het DNA verankerd. Met deze winnaarsmentaliteit helpen de 25 professionals van het bedrijf om organisaties verder te groeien. Webton is daarbij sterk in het vertalen van marketingvraagstukken naar strategische merkconcepten, branding en digitale oplossingen.
Heerze: “Onze mensen staan in de startblokken om samen met organisaties, als één team hun doelen te bereiken. Vandaar onze nieuwe merkbelofte: Winnen met Webton!”