Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Zo vind je als startup een betaalbare kantoorinrichting

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:27:49

Persbericht - Als startup heb je te maken met veel kosten. Je moet een winkel of kantoor inrichten en dat is een flinke investering. Bovendien ben je er met een startup niet zeker van dat het bedrijf echt van de grond gaat komen. Je wilt je geld liever investeren in jouw unieke producten of diensten, niet in zaken als de winkel of de inrichting. Toch is een goede inrichting wel belangrijk, zowel voor je werknemers als voor je klanten. Op déze 5 manieren kun je als startup een betaalbare kantoorinrichting vinden.

1. Kantoormeubelen leasen

Misschien denk je bij leasen vooral aan auto’s. Maar ook kantoormeubelen kunnen geleased worden. Je kunt dan in één keer je kantoor of winkel inrichten met meubels van goede kwaliteit. Je betaalt per maand een klein bedrag om de meubels te gebruiken. Je kunt bijvoorbeeld gaan voor Havic kantoormeubelen: van zeer goede kwaliteit en bovendien duurzaam geproduceerd. De meubels worden tijdens het leasen van jou en ze komen ook op je balans te staan. Zodoende heb je wel de financiële voordelen, maar heb je niet in één keer de grote investering van het kopen van een complete kantoor inrichting.

2. Kantoorveilingen

Wil je op een voordelige manier aan kantoormeubelen komen, dan is een kantoorveiling iets voor jou. Tijdens een kantoorveiling wordt een complete inboedel of een gedeelte daarvan geveild. Het gaat om bedrijven die failliet zijn gegaan of zijn opgedoekt. Het gevolg is dat je de meubels een stuk goedkoper kunt aanschaffen. Natuurlijk moet je wel opletten of de look en uitstraling van de meubels goed past bij jouw bedrijf.

3. Goedkope winkels en webshops

Je hoeft niet perse voor dure designmeubelen te gaan. Hoewel dat wel het mooiste is, kun je voor je startup ook beginnen met goedkopere meubels. Wel moet je opletten: goedkoop kan duurkoop zijn. Vaak is de kwaliteit slechter, waardoor je al snel gebruikssporen gaat zien. Het is soms voordeliger om te gaan voor duurdere meubels die langer mooi blijven, dan voor meubels die je sneller weer moet vervangen.

4. Doe-het-zelf is in de mode

Als je in deze tijd een winkel of kantoor start, heb je geluk. De industriële stijl is helemaal in. En dat betekent dat je veel zelf kunt doen. Je kunt de inrichting bijvoorbeeld goed maken van steigerhout. Ben je handig, of ken je een handige doe-het-zelver? Dan kun je op een voordelige manier je kantoor inrichten. Wel moet je goed opletten: het resultaat moet wel passend zijn voor jouw bedrijf. En soms is doe-het-zelven duurder dan een complete inrichting aanschaffen, want materialen kunnen ook behoorlijk duur zijn.

5. Startup met bij elkaar geraapte meubels

Nog een trend van de laatste jaren: een kantoorinrichting of winkel inrichting met bij elkaar geraapte meubels. Meubels die schijnbaar niet bij elkaar passen, maar toch een geheel vormen. Je kunt de meubels op verschillende plaatsen halen. Wel is een voorwaarde dat de meubels er nog goed uitzien en passen binnen je bedrijfscultuur. Het is verstandig om bij het zoeken naar de juiste meubels iemand in te schakelen die daar echt oog voor heeft. Die kan op een goedkope manier verschillende meubels, bijvoorbeeld tweedehands, bij elkaar zoeken die wel mooi passen in je pand.

Een betaalbare kantoorinrichting is als startup niet eenvoudig te vinden. De meeste opties hebben bepaalde nadelen. Van deze vijf opties is leasen verreweg de aantrekkelijkste optie. Je hebt dan namelijk een mooie kantoorinrichting op maat, terwijl je de hoge kosten kunt verspreiden over een langere termijn. De andere opties kunnen echter ook hele mooie resultaten opleveren en besparen je de hoge kosten van een dure kantoorinrichting